De papieren folder blijft onverminderd populair
De folder heeft een netto bereik van maar liefst 11,3 miljoen mensen. Meer dan 80% van de lezers komen na het lezen van een papieren folder in actie. Voor ruim de helft (53%) van de Nederlanders zou het zelfs een groot gemis zijn als er geen folders meer zouden verschijnen. Dit blijkt uit de NOM Folder Monitor 2015, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK. "96% van alle Nederlanders leest wel eens een folder", zegt Irena Petric, directeur van Nationaal Onderzoek Multimedia.
In vergelijking met andere media blijft de papieren folder nog steeds veruit favoriet, maar liefst 61% leest alleen een papieren folder. Bijna een kwart van de Nederlanders leest zowel papier als digitaal. De folder wordt vooral geraadpleegd om op de hoogte te blijven van aanbiedingen. Verder leest ruim de helft (51%) de folder ter ontspanning en komt naar aanleiding hiervan in actie. Zo koopt de lezer van de papieren folder regelmatig producten die in de folder staan (50%) en stimuleert de folder om bepaalde winkels te bezoeken (46%). De digitale folder wordt daarentegen vaker gebruikt om producten te vergelijken (34%) en fungeert als een soort van doorgang naar de website. Zoek je naar een mogelijkheid om je doelgroep te bereiken en tot actie aan te zetten, digitaal of in de vorm van een papieren folder? Kom dan eens langs of neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.